Het politiereglement

(Voluit: Politiereglement houdende maatregelen tot het voorkomen en bestrijden van brand in publiek toegankelijke lokalen en tijdens publiek toegankelijke evenementen.')

Elke exploitant van een publiek toegankelijke inrichting die onder het toepassingsgebied van dit reglement valt, moest zijn/haar inrichting aanmelden via het webportaal preventie binnen de 6 maanden na het inwerking treden van het reglement.

Binnen de 15 gemeenten van Brandweer zone Kempen hanteren we 3 verschillende versies:

1. Politiereglement goedgekeurd in de gemeenteraden van Balen, Dessel, Geel, Grobbendonk, Herentals, Herenthout, Hulshout, Laakdal, Meerhout, Mol, Retie, Vorselaar (Versie 3.2). 

Politiereglement versie 3.2.pdf
2. Politiereglement goedgekeurd in de gemeenteraden van Herselt en Olen. (Versie 3.3: Licht aangepaste versie)

Politiereglement versie 3.3.pdf

3. De gemeente Westerlo hanteert haar eigen politiereglement dat gepubliceerd werd op hun website.

Heb je bijkomende vragen over het politiereglement? Check eerst onderstaand document. Nog niet gevonden wat je zocht? Mail naar Preventie@brandweerzonekempen.be.

Veelgestelde vragen over het politiereglement

Bij de publicaties vind je een aantal brochures en folders gebaseerd op versie 3.2 van het politiereglement.

Powered by Froala Editor

Powered by Froala Editor

Laatst bijgewerkt op 08 februari 2022
Het politiereglement