Stormschade of wateroverlast? Ga naar ons e-loket en bel NIET naar 1722!

Niet dringende interventie aanvragen n.a.v. storm of wateroverlast? Ga rechtstreeks naar ons e-loket!

Opgelet: Door de coronacrisis neemt de hulplijn 1722 geen telefonische meldingen aan voor wateroverlast/stormschade. Je kan wel steeds terecht op het e-loket van Brandweer zone Kempen.
Beschik je niet over een internetverbinding? Bel dan 112. (Ook bij brand en als iemand in levensgevaar is, bel je 112.)

Tijdens storm of wateroverlast krijgen de noodcentrales tot vijf keer meer oproepen te verwerken dan normaal. Om de operatoren zoveel mogelijk te ontlasten, werd het e-loket opgezet. Je geeft op eenvoudige wijze al je details door en je melding komt onmiddellijk in onze zonale meldkamer terecht. Dit blijft de snelste manier om de juiste hulp te krijgen.  

Nadat je je melding ingegeven hebt, is het verder belangrijk om geduldig te wachten op de komst van de brandweer. Wij bekijken situatie per situatie en bepalen wie het eerst verder geholpen moet worden. Dit betekent ook dat je in sommige gevallen wat langer zal moeten wachten, opdat we eerst mensen die in levensgevaar zijn, verder kunnen helpen.

Powered by Froala Editor

Laatst bijgewerkt op 19 juni 2020
Stormschade of wateroverlast? Ga naar ons e-loket en bel NIET naar 1722!
Bezoek de nationale website via www.hulpverleningszone.be.